De nieuwe Buiten de Orde is uit!

Afgelopen week is het eerste nummer van Buiten de Orde van 2018 verschenen. Het kwartaalblad is een uitgave van de Vrije Bond en is gevuld met actieverslagen uit binnen- en buitenland, columns, strips, interviews, en boekverslagen, praktische en theoretische stukken over een verscheidenheid aan onderwerpen: anarchisme, zelfbeheer, arbeidersstrijd, mensenrechten, antifascisme, antimilitarisme, milieuacties, verzet, onafhankelijke cultuur etc.

(Bron: Vrije Bond)

Wat valt er in deze Buiten de Orde te lezen? Het thema is deze keer ‘Dieren’, met meer dan tien artikelen over onder andere dieren en extreem-rechts, veganisme, dieren in de literatuur, Green Scare, dieren als politiek subject en een update over de zaak van Sven en Natasha, en natuurlijk de boekentips van het Fort van Sjakoo.

Naast de thema-artikelen is er veel aandacht voor de actualiteit, waaronder een terugblik op Parijs ’68, de situatie in Catalonië, repressie in Latijns-Amerika, intifada in Patagonië, Erkenbrand, de vaste economierubriek toegespitst op het openbaar vervoer, deel twee in de reeks over straattactieken, de meest recente gebeurtenissen op het gebied van migratiestrijd, een artikel over Afrin, aandacht voor Oekraïne in heden en verleden, een actieagenda, boekbesprekingen en verschillende oproepen en aankondigingen. Terug van weggeweest is de dialoog, deze keer over #metoo.

Ook zijn in deze Buiten de Orde een aantal pagina’s gewijd aan het overlijden van Bert van Wakeren, jarenlang een van de drijvende krachten achter het tijdschrift.

Wil je zelf een bijdrage leveren aan de totstandkoming van Buiten de Orde? Schrijf een artikel, een actieverslag, een column of een cartoon. Of kom de redactie versterken! Je kunt je artikel sturen naar het adres: redactie@buitendeorde.nl.

Het blad kost maar €2,50 en is verkrijgbaar bij de betere linkse boekhandel. Voor meer informatie over abonnementen en verkooppunten, kijk op www.vrijebond.nl/buitendeorde