scholieren
Programma:  Scholieren Overzichtje buitenland Welke rechten hebben kinderen? Alternatief onderwijs? Scholieren toekomst?  ———————— Chronologie: 12 november oproep en 1e aktie LAKS op school in Zwolle  Website stop140.nl in de lucht  15 november: eerste 'staking': Groningen, LAKS steunt  Vrij 23: landelijke stakingsakties, overal opgevolgd  Maandag weer' spontaan' (en dwars): weer … Continued
Programma:
Â
Scholieren
Overzichtje buitenland
Welke rechten hebben kinderen?
Alternatief onderwijs?
Scholieren toekomst?
Â
————————
Chronologie:
12 november oproep en 1e aktie LAKS op
school in Zwolle
Â
Website stop140.nl in de lucht
Â
15 november: eerste 'staking': Groningen,
LAKS steunt
Â
Vrij 23: landelijke stakingsakties,
overal opgevolgd
Â
Maandag weer' spontaan' (en dwars): weer
hard politieoptreden en alle remmen los bij de media 250 arrestaties
Â
Positie laks: afwachten wat uit
kamerdebat woensdag 28 komt, en als niet goed naar Den Haag. (staatssecretaris
rommelt er wat uren af)
Â
Debat zinloos
Â
Vrijdag 30 'grote demo' in Amsterdam (en
hier en daar lokaal), weer veel arrestaties, nare stillen
Â
———————————-
Â
Links van filmpjes die we in ieder geval
moeten vertonen:
Â
Spinoza
http://www.youtube.com/watch?v=0ntOhxL6pmI&feature=related
Â
Verslag VK
http://www.vk.tv/video/16117/scholierenprotest-draait-uit-op-rellen.html
Â
Verslag GS
http://www.geenstijl.tv/2007/11/rutger_en_de_rellende_rotschol.html
Â
(opjagen naar Museumplein) 1e 2e 3e
waarschuwing van politie
http://www.youtube.com/watch?v=5DYnm5eCkMo
Â
Overzicht nieuws
http://www.youtube.com/watch?v=trj1Nj64a2M&feature=related
Â
2e verslag (30 nov) VK: http://www.vk.tv/video/16282/stenen-gegooid-eerst-praten.html
Â
ronde van het waterkanon
http://www.youtube.com/watch?v=D83i0aUpV4w&feature=related
Â
zou ook nog kunnen:
http://www.youtube.com/watch?v=FOecrrzWB5E
Â
Mooi gemonteerd:
http://www.youtube.com/watch?v=yJms7yxchSY
oproep: http://www.youtube.com/watch?v=bH4UuqPxDs8
2e verslag (30 nov) VK:
http://www.vk.tv/video/16282/stenen-gegooid-eerst-praten.html